Volný překlad článku z blogu ORCID na https://orcid.org/blog/2019/03/20/don’t-lose-access-your-orcid-record.
Ztráta přístupu k účtu ORCID je nejčastější problém, který řeší tamní uživatelská podpora. Velmi často je důvodem změna instituce a tedy nefunkčnost zaregistrovaného institucionálního e-mailu. Pokud se nechcete do podobné situace dostat, stačí se držet následujících rad.
Přidání dalšího emailu k vašemu účtu
Nejlepší způsob, jak si zajistit nepřerušený přístup k účtu ORCID v průběhu vaší vědecké kariéry je přidání dalšího emailu. Přidání emailu provedete po přihlášení na orcid.org následovně:
- Přejděte do záložky Nastavení účtu (Account Settings)
- Na řádku Nastavení emailu a oznámení (Email and notification preferences) klikněte na Upravit (Edit)
- Do políčka zadejte nový email a potvrďte tlačítkem Přidat (Add)
Na každou takto přidanou emailovou adresu vám přijde automatický email s ověřením. V textu mailu stačí kliknout na odkaz k ověření a je hotovo.
Přidat si k institucionálnímu mailu i nějaký další, osobní vám v budoucnu ušetří spoustu starostí. Pokud nechcete, aby byl zadaný další email viditelný na vašem profilu, stačí kliknout na ikonu zámečku vedle emailu.
Dvoufaktorové ověření
Zabezpečení účtu pomocí Kontrolní otázky je naštěstí už věcí minulosti. Ve 21. století vám stačí chytrý telefon a připojení k internetu. ORCID totiž podporuje dvoufaktorové ověření. V nastavení jej naleznete pod názvem Dvojité ověření.
Na zprovoznění tohoto typu zabezpečení si stačí stáhnout do telefonu vaši oblíbenou aplikaci pro generování kódů dvoufaktorového ověření a načíst QR kód z nastavení ORCID. Pokud jste to nikdy nedělali, nebojte. V nastavení naleznete český postup.
Pingback:Novinky v ORCID: přidávání prací pomocí DOI, preprinty | Blog SIC